Verkningsfull kommunikation och tips för sociala medier

Utgivningsdatum 30.1.2019 10.51
Nyhet

Hur blir projektkommunikationen verkningsfull? Hur sörjer man för EU-synligheten, utöver att använda logotyper? I det nya avsnittet om kommunikation i EUSA-fondernas förvaltningsbok hittar du svar på dessa frågor och bland annat tips för hur man utnyttjar sociala medier.

Kommunikationen är viktig för att projektet ska lyckas i sin helhet. Projekten sprider kunskap om sin verksamhet genom kommunikation. Kommunikationen kan ha en stor betydelse när det gäller att bl.a. nå målgruppen, hitta samarbetsparter och sprida allmän medvetenhet.

En lyckad kommunikation har en kritisk roll i ett EU-finansierat projekt. Fungerande och framgångsrika projekt är ett bevis på att EU-stödet fungerar och att finansieringen leder till resultat som gynnar både individer och samhället. Genom kommunikationen kan såväl kontaktgrupper som den stora allmänheten informeras om detta.

Förutom avsnittet om kommunikation har också avsnittet om ändringar i stödbeslut uppdaterats

I den uppdaterade förvaltningsboken finns allt fler tips för att planera kommunikationen, för de sociala medierna och för att utnyttja projektets EU-dimension.

Avsnittet om ändringar i stödbeslut har också uppdaterats. För att kommunikationen ska vara effektivare och fungera bättre, skickas en eventuell ansökan om ändring av stödbeslut i fortsättningen via EUSA-systemet.

Förvaltningshandboken

Ytterligare information:

Noora Vahervaara, specialplanerare, tfn 0295 488 265, [email protected]