Ta del av den förnyade EUSA-guiden och förvaltningshandboken

Utgivningsdatum 8.2.2017 16.09 | Publicerad på svenska 12.2.2017 kl. 16.25
Nyhet
Kuva: Shutterstock

Ta del av den förnyade guiden för EUSA-systemet, i vilken du hittar anvisningar och råd för ifyllandet av ansökan och utbetalningsansökan. Ta i synnerhet del av systemets grundläggande funktioner och läs också tipsen för hur man använder systemet.

Följande uppdateringar har gjorts i förvaltningshandboken:

2.2.3 Styrgrupp (s. 12, uppdaterade anvisningar för styrgruppens behandling av utbetalningsansökningar)
3.2. Ändringar i stödbeslutet (s. 15, precisering av inlämning av ändringsansökan)
3.3. Kalenderårsvis budgetering och rapportering (s. 17, ändringar i den kalenderårsvisa budgeteringen)
6.3. Personalkostnader (s. 24, precisering av semesterlöner)
6.3.1 Deltidsanställda och arbetstidsbokföring (s. 25, uppdatering av kraven på arbetstidsbokföring)
6.8. Mervärdesskatt (s. 29, precisering av överföringsmottagarnas momshandledning)
7 Upphandling (s. 33, uppdatering till följd av den nya upphandlingslagen)
Bilaga 1 Upphandlingsmetoder (s. 47 uppdatering av det nationella tröskelvärdet, den nya upphandlingslagen)
Bilaga 2 Nyttiga länkar (s. 48, uppdatering med anledning av den nya upphandlingslagen)

Ladda ner den nyaste versionen av guiden här.

Observera att EUSA-hjälpen är öppen 16.1–3.3.2017. Du kan ringa EUSA-hjälpen för att få tekniska råd för ifyllandet av ansökan och utbetalningsansökan i systemet. I eventuella felsituationer kan du kontakta [email protected].

EUSA-hjälp, tfn 050 415 0035 mån–tis kl. 9.30–11 och ons–tors kl. 12.30–14